Πόσο διαφημίσατε τη σχολή σας ενόψει της νέας σεζόν?


22/07/2007 — δημοσίευση του Sensei Νίκου Κορρέ σε περιοδικό.


Πέρα από το πόσο καλός εκπαιδευτής είναι κάποιος, το οποίο σίγουρα λειτουργεί σαν διαφήμιση, δεν φτάνει μόνο αυτό. Τα προϊόντα που βλέπουμε καθημερινά να μας κατακλύζουν μέσω των διαφημίσεων έχουν κάνει πολλούς από εμάς να πιστεύουμε ότι αν διαφημίσουμε την πολεμική μας τέχνη την ευτελίζουμε. Αυτό είναι λάθος. Αν πιστεύετε ότι το σύστημα σας μπορεί να βοηθήσει τον κόσμο τότε πρέπει να το διαδώσετε και ένας τρόπος είναι και η διαφήμιση.

Παρακάτω παραθέτουμε μερικούς απλούς και φθηνούς τρόπους που θα ανεβάσουν κατακόρυφα τις εγγραφές σας.

Διαφήμιση σε περιοδικό: Μπορεί να φαίνεται κοινότυπο αλλά υπάρχουν πολλοί λίγες σχολές οι οποίες κάνουν διαφημίσεις σε περιοδικά. Προτιμήστε περιοδικά πολεμικών τεχνών ή παρόμοιας ύλης (υγιεινής ζωής, αθλητικά κ.λ.π). Αν οι τιμές για μια καταχώριση σας φαίνεται απαγορευτική μπορείτε ερχόμενοι σε επαφή με άλλους συλλόγους οι οποίοι κάνουν την ίδια τέχνη να κάνετε μια κοινή δημοσίευση μοιράζοντας το κόστος. Ελάτε σε επαφή με τους υπεύθυνους του διαφημιστικού τμήματος κάθε περιοδικού και αυτοί σίγουρα θα σας βρουν λύση.

Προσφορές: Είναι ιδιαίτερα αποδοτικές και χωρίς κόστος για τη σχολή σας. Δημιουργήστε πακέτα εκπτώσεων για τους παλιούς μαθητές σας ( π.χ εκπτώσεις σε εξοπλισμό σε όσους είναι μεγάλες ζώνες). Ανακοινώστε σε όλους τους μαθητές ότι για κάθε νέο μέλος το οποίο θα φέρουν θα έχουν έκπτωση από τη μηνιαία συνδρομή τους.

Μοιράστε φυλλάδια: Ανοίξτε το χάρτη της περιοχής σας και υπολογίστε ένα κύκλο ο οποίος έχει σαν κέντρο τη σχολή σας και ακτίνα 1,5-2 χιλιόμετρα εκεί πρέπει να επικεντρωθείτε όταν μοιράζεται φυλλάδια. Βρείτε μια εταιρία διανομής και υποδείξτε τους τα σημεία που επιθυμείτε να επικεντρωθούν.

Φτιάξτε φυλλάδια τα οποία με πολύ απλά λόγια να εξηγούν σε κάποιον που δεν έχει ιδέα από το αντικείμενο τι είναι αυτό που διδάσκετε, ποιος το διδάσκει (αναφέροντας επιγραμματικά και χωρίς να υπερβάλλετε τους τίτλους σας) και που το διδάσκετε (ακριβή στοιχεία του χώρου σας, τηλέφωνο, Fax, Website). Ο Σεπτέμβριος και Οκτώβριος είναι οι μήνες όπου όλοι φτιάχνουν το πρόγραμμα του χειμώνα, άρα εσείς θα πρέπει να έχετε μοιράσει ήδη το διαφημιστικό σας.

Πάρτε τηλέφωνο παλιά μέλη: Επικεντρωθείτε σε εκείνα για τα οποία δεν είστε σίγουρος ότι θα ξαναέρθουν. Ενημερώστε τους ότι η σχολή σας άνοιξε και αφιερώστε λίγο χρόνο κάνοντας τους προσωπικές ερωτήσεις, κάτι που δείχνει το ενδιαφέρον σας για αυτούς.

Αφού έχετε κάνει λοιπόν αρκετές ενέργειες για να προσελκύσετε κόσμο τώρα θα πρέπει να είστε έτοιμοι να τους υποδεχτείτε ή να μιλήσετε μαζί τους τηλεφωνικά.

Όταν δίνουμε τηλεφωνικά πληροφορίες πρέπει να γνωρίζουμε ότι συνομιλητής μας δεν μας βλέπει άρα δίνει έμφαση σε αυτά που του λέμε και στον τρόπο που του τα λέμε, έτσι ακολουθούμε μερικούς κανόνες οι οποίοι έχουν σαν στόχο να δώσουν μια πλήρη εικόνα στη νέα μας εγγραφή.

Μιλάμε ευγενικά χωρίς να βιαζόμαστε. Αν εσείς εκείνη τη στιγμή έχετε μάθημα και δεν έχετε γραμματεία προτιμήστε να αφήσετε κάποιο παλιό μαθητή στο τηλέφωνο εξηγώντας του ακριβώς τι θέλετε να κάνει. Συνειδητοποιήστε ότι κάποιος που σας διακόπτει από το μάθημα ζητώντας πληροφορίες μπορεί να είναι αύριο μαθητής σας.

Συλλέγουμε στοιχεία κάνοντας και εμείς ερωτήσεις. Αν για παράδειγμα επικοινωνήσει κάποιος γονέας που ενδιαφέρεται για το παιδί του μπορούμε να ρωτήσουμε την ηλικία, το όνομα, τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, ίσως κάποια προηγούμενη ενασχόληση με κάποια τέχνη, την απόσταση του σπιτιού του από τη σχολή μας, αν είναι εργατικό ή τεμπέλικο παιδί κ.λ.π

Οι προηγούμενες ερωτήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παραπλανήσουν το συνομιλητή μας σε περίπτωση που μας ζητήσει τηλεφωνικά τον τιμοκατάλογο μας, ο λόγος γιαυτό είναι γιατί δεν θέλουμε κάποιος να κάνει μια απλή σύγκριση τιμών από το σπίτι του για να αποφασίσει. Υπάρχουν πολλοί δυστυχώς όπου το μοναδικό τους κριτήριο είναι η τιμή.

Κανόνες υπάρχουν και στις επισκέψεις που γίνονται με σκοπό να πάρουν πληροφορίες από τη σχολή σας. Οποιοσδήποτε μπαίνει στο χώρο σας για πρώτη φορά πρέπει να ξέρετε ότι βλέπει, ακούει, μυρίζει, αν κάτι από αυτά δεν το ικανοποιήσει θα ψάξει για κάτι καλύτερο. Αφιερώστε χρόνο σε όσους ζητούν πληροφορίες μιλώντας τους γύρω από τη φύση της τέχνης σας τον τρόπο που το διδαχτήκατε εσείς, τον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης, το ωράριο λειτουργίας της σχολής (πάντα σε γραμμένο σε χαρτί), τον τιμοκατάλογο σας καθώς και πληροφορίες γύρω από το άτομο του. Συλλέξτε στοιχεία γιατί μπορεί να σας χρειαστούν στο μέλλον. Δώστε ένα ραντεβού για να ξεκινήσει μια προπόνηση δωρεάν και χρησιμοποιήστε το τηλέφωνο του για να του υπενθυμίσετε την πρώτη του προπόνηση.

Τελειώνοντας πρέπει να γνωρίζετε ότι το κόστος διαφήμισης που απαιτείται είναι το 10% περίπου του καθαρού ετήσιου κέρδους σας αν επιθυμείτε οι εγγραφές να αυξάνονται.

Στη σύγχρονη εποχή μας στόχος της πολεμικής τέχνης δεν είναι μόνο να φέρει κόσμο που ξέρει γύρω από τη φύση της αλλά να διαδώσει τα ψυχοσωματικά οφέλη που δημιουργεί καθώς και την ανάγκη σε μεγάλη μερίδα του πληθυσμού να τις γνωρίσει και να βοηθηθεί απ’ αυτές.