Τι κάνουμε τώρα που η σχολή είναι κλειστή για το καλοκαίρι;


07/07/2007 — δημοσίευση του Sensei Νίκου Κορρέ σε περιοδικό.


Ο Ιούλιος είναι ο μήνας όπου οι περισσότερες κλείνουν για καλοκαίρι και ανάμεσα σε όλους τους μαθητές πλανάται το ερώτημα "Τι κάνουμε τώρα που η σχολή είναι κλειστή;"

Για να δώσουμε μια σαφή εικόνα θα πρέπει να διακρίνουμε τους μαθητές σε αρχάριους (1-2 προπονητικά έτη) και προχωρημένους γιατί οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές για κάθε ομάδα.

Αρχάριοι

Το διάστημα των διακοπών σας δίνει μια καλή ευκαιρία για να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση, την ευλυγισία και όσα τεχνικά θέματα έχετε διδαχθεί μέχρι τώρα. Είναι λάθος αν δοκιμάσετε να προχωρήσετε στην ύλη γιατί υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το σώμα σας να εκπαιδευτεί σε μια λάθος κίνηση, έτσι θα δαπανήσετε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο χειμώνα για να μπορέσετε να μάθετε το σωστό. Ρωτήστε τον εκπαιδευτή σας ποια σημεία πρέπει να δουλέψετε στο τεχνικό κομμάτι. Μην απορήσετε αν τον ακούσετε να σας λέει να προπονηθείτε σε πράγματα τα οποία πιστεύατε ότι είστε καλός, εκείνος ξέρει καλύτερα από εσάς.

Κάντε τζόκινγκ, ποδηλασία, κολύμβηση, θαλάσσια σπορ. Αν είστε στην εξοχή αφήστε το αυτοκίνητο και προτιμήστε να περπατήσετε μέχρι την παραλία. Όσο είστε μέσα στη θάλασσα κολυμπήστε (πάντοτε κατά μήκος της ακτής) χωρίς να μένετε μεγάλα διαστήματα άπραγοι. Κάντε διατάσεις μετά από κάθε δραστηριότητα για να βελτιώσετε την ευλυγισία σας. Μην ξενυχτάτε και μην πίνετε καθημερινά γιατί αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την όρεξη και την επίδοση σας την επόμενη μέρα. Δημιουργήστε ένα διαιτολόγιο το οποίο να περιέχει ψάρια, λαχανικά, όσπρια, φρούτα και ελαιόλαδο κάνοντας τακτά γεύματα (4-5) σε μικρές μερίδες, με αυτό τον τρόπο θα διατηρήσετε ένα ικανοποιητικό βάρος σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Διαβάστε βιβλία που έχουν ως αντικείμενο τη θεωρία των πολεμικών τεχνών (υπάρχει μεγάλη γκάμα από τις εκδόσεις "αλκίμαχον") είναι σημαντικό να μπορέσετε να αναπτύξετε ένα πνευματικό υπόβαθρο στην πολεμική τέχνη που έχετε επιλέξει. Με την ανάγνωση τέτοιου είδους βιβλίων θα μπορέσετε να διατηρήσετε το ενδιαφέρον σας και ταυτόχρονα θα οδηγηθείτε στον πραγματικό δρόμο των πολεμικών τεχνών που δεν είναι άλλος από την πνευματικότητα και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο.

Προχωρημένοι

Για εσάς οι απαιτήσεις είναι περισσότερες. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να σας βρει σε καλύτερη κατάσταση από ότι όταν φύγατε. Είναι απογοητευτικό για ένα εκπαιδευτή να βλέπει τους προχωρημένους του αθλητές να έρχονται μετά τις διακοπές και να μην μπορούν να κουνηθούν. Όλη η δουλειά του χρόνου πάνω στη φυσική κατάσταση και την ευλυγισία μοιάζει χαμένη. Εσείς είστε αυτοί οι οποίοι πρέπει να δώσετε το καλό παράδειγμα.

Το διάστημα το οποίο η σχολή θα είναι κλειστή είναι μια καλή ευκαιρία για ανάρρωση των ταλαιπωρημένων αρθρώσεων και των τραυματισμών που παρουσιάσθηκαν στην προπονητική σεζόν. Επισκεφθείτε έναν αθλίατρο ή ορθοπεδικό και ακολουθείστε την αγωγή που θα σας δώσει.

Κάντε νοητή προπόνηση: Σε ένα ήσυχο δωμάτιο κλείστε τα μάτια και φέρτε στο μυαλό σας την εικόνα της σχολής σας. Δημιουργήστε ένα μάθημα από την αρχή μέχρι το τέλος έχοντας εικόνες όλων των λεπτομερειών, από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο χαιρετισμό. Μπορεί να σας φαίνεται βαρετό αλλά πρέπει να γνωρίζεται ότι υπάρχουν αθλητές του στίβου οι οποίοι έχουν βελτιώσει τις επιδόσεις τους κάνοντας νοητούς αγώνες σε πραγματικούς χρόνους.

Σκεφτείτε εάν και πόσο έχει βοηθήσει το χαρακτήρα σας η πολεμική τέχνη που έχετε επιλέξει και γράφτε τα επιγραμματικά. Αν σας φαίνεται κάτι τέτοιο αστείο ή ανούσιο τότε να ξέρετε ότι υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία χρειάζεστε τη βοήθεια του εκπαιδευτή σας γιατί στην ουσία δεν ξέρετε τι να γράψετε αφού μέχρι τώρα δεν έχετε ασχοληθεί με την επίδραση της πολεμικής τέχνης στο μυαλό και στη συμπεριφορά σας.

Διαβάστε βιβλία και ενημερωθείτε για την τέχνη σας μέσα από το διαδύκτιο. Πάρτε μαζί σας το "Μονοπάτι" και ξεφυλλίστε το όσο κάθεστε άπραγος στην παραλία. Πάρτε μέρος σε σεμινάρια: Κάθε καλοκαίρι γίνονται σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για όλες τις πολεμικές τέχνες. Ενημερωθείτε από τον δάσκαλο σας σε ποια αξίζει πραγματικά πάτε.

Εξασκηθείτε σε όλη τη διδακτέα ύλη την οποία μπορείτε να εκτελέσετε μόνος. Χρησιμοποιήστε ένα καθρέφτη και διορθώσετε οτιδήποτε βλέπετε λάθος κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των τεχνικών.

Εξασκηθείτε σε όποιο κομμάτι πιστεύετε ότι υστερείτε (φυσική κατάσταση, ευλυγισία).

Έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ένα Γιαπωνέζικο γνωμικό που λέει "Ο καλός στρατιώτης μετά τη μάχη δένει καλύτερα τα κορδόνια του κράνους του"

Αν είστε εκπαιδευτές η περίοδος του καλοκαιριού είναι η καλύτερη για την οργάνωση του χειμερινού πλάνου προπόνησης καθώς και της διαφημιστικής σας καμπάνιας η οποία ξεκινά περίπου στις αρχές του Σεπτεμβρίου. Ακόμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το χρόνο για επισκευές και απολύμανση του χώρου. Είναι σημαντικό οι μαθητές να βλέπουν ότι προσπαθείτε να τους προσφέρετε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες προπόνησης. Πάρτε μέρος σε καλοκαιρινά σεμινάρια σαν εκπαιδευόμενος. Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ να ξανάρθετε σε μια θέση που έχετε ξεχάσει όλο το χειμώνα, δηλαδή του μαθητή, αλλά και να δουλέψετε πάνω σε κομμάτια που θα θέλατε πολύ να εκπαιδευτείτε για την προσωπική σας βελτίωση.

Αν η σχολή σας μείνει ανοιχτή στη διάρκεια του καλοκαιριού θα πρέπει να ακολουθήσετε μερικές απλές συμβουλές:

  1. Αν η στολή με την οποία κάνετε εξάσκηση είναι από χοντρό ύφασμα ζητήστε από τον εκπαιδευτή σας, τις θερμές μέρες τουλάχιστον, να φοράτε κάτι πιο ελαφρύ που να ταιριάζει χρωματικά με τη στολή σας.
  2. Αφήστε ένα μπουκάλι νερό έξω από το χώρο προπόνησης έτσι ώστε να είστε κοντά σε αυτό όταν το χρειαστείτε.
  3. Αν είστε εκπαιδευτής μπορείτε να βάλετε 1-2 διαλείμματα (ανάλογα με την ένταση της προπόνησης) στην προπονητική σας ώρα.
  4. Χρησιμοποιήστε όποιο μέσο ανακύκλωσης και ψύχρανσης του χώρου διαθέτετε έτσι ώστε να κρατάτε το χώρο σε θερμοκρασία δωματίου 22-25 βαθμούς Κελσίου.
  5. Αλλάξτε εάν είναι εφικτό την ώρα προπόνησης έτσι ώστε να έχει πέσει λίγο η θερμοκρασία
  6. Εφαρμόστε προγράμματα χαμηλής έντασης δίνοντας βάρος στο τεχνικό κομμάτι και όχι στην ταχύτητα και την αντοχή.
  7. Ενημερωθείτε ποια είναι τα πρώιμα συμπτώματα της θερμοπληξίας, έτσι ώστε να είστε σε θέση να προλάβετε μια τυχόν δυσάρεστη κατάσταση και μάθετε τους τρόπους αντιμετώπισης της.

Καλό καλοκαίρι.